Promoció de la Vila fa el primer pas per redactar el Pla de desenvolupament del model turístic de Tordera

5 nov.

Sense que serveixi de precedent, em permeto el luxe de reproduir la nota de premsa de l’Ajuntament explicant l’acte d’ahir "Tordera: valor turístic". L’esquer està llençat, ara hem de saber traduir les bones vibracions d’ahir en un projecte que, com deia el Director General de Turisme, "ha de beneficar tothom".

 

"Dimarts es van posar damunt la taula les principals directrius que regirà el nou pla amb l’objectiu de de convertir els recursos de Tordera en producte turístic. Tal com es va assenyalar ahir l’estudi  hauria d’estar enllestit al juny de 2009 per poder executar-lo a partir del mes de juliol de l’any vinent.

La Regidoria de Promoció de la Vila de l’Ajuntament de Tordera va presentar dimarts passat el nou Pla de desenvolupament del model turístic de Tordera. 
L’acte de presentació va comptar amb l’assistència del regidor delegat de l’àrea, Bernat Costas, el consultor de l’empresa que gestionarà els tràmits de redacció del pla, Josep Basart, el president del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona – Maresme, Josep M. Juhé, el director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta i l’alcalde de Tordera Joan Carles Garcia. 

Durant l’acte es van definir els objectius del Pla de desenvolupament turístic i les fases que es seguiran per dur-lo a terme. D’una banda, tal com van assenyalar el regidor i el consultor del Pla, l’estudi servirà per convertir els actuals recursos de Tordera en producte turístic i de qualitat.  La finalitat és que aquest pla s’estableixi sota els principis de transversalitat (mitjançant la implicació de sectors economics, socials, públics i privats), sostenibilitat (per millorar l’entorn i la qualitat de vida), a través del prinicpi de participació (on es demanarà la col·laboració dels agents socials del municipi) i amb visió de futur (per garantir la transformació socioeconòmica de Tordera, incrementar l’ocupació i establir la viabilitat de l’estudi per un període mínim de deu anys). 

El Pla de desenvolupament turístic es durà a terme en tres fases: la redacció i diagnosi a través de la col·laboració dels diferents agents, la definició del perfil de visitant a qui es vol adreçar el pla, la definició del producte estrella i el pla de màrqueting. L’úlitma fase del projecte serà la definició de les línies estratègiques, d’escenaris i el calendari d’actuació. 
Tal com es va assenyalar ahir la redacció del pla hauria d’estar enllestida la juny de 2009 per poder executar-lo a partir del mes de juliol de l’any vinent. 

En acabar l’acte, els responsables municipals van coincidir en la importància d’aprofitar els recursos actuals i encara desconeguts de Tordera com ara el campanar, les instal·lacions esportives o els paratges naturals amb l’objectiu que amb la implicació dels comerços, escoles, restauradors i entitats locals es pugui transformar i optimitzar la imatge del municipi a l’exterior." 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: