Recuperant anotacions de Joan Tugores

5 març

He recuperat les notes que vaig prendre a la conferència del doctor Joan Tugores en el llençament del projecte Getting Contacts (post i post). Vaig anotar dues reflexions que em semblen molt interessants al voltant de la competitivitat econòmica al nostre país, avui.

La primera d’elles és que la competitivitat té dues dimensions diferenciades: la competitivitat de l’oferta i de la demanda. Afirmava Tugores que la millora de la competitivitat en l’oferta de productes i de serveis es pot assolir mitjançant inversions i processos de millora tecnològica. La millora més important en la competitivitat -deia Tugores- s’ha de centrar, però, en la demanda: cal adaptar-se al què necessita el client, i a les seves noves preferències. Triomfa aquella empresa que s’adapta primer i millor a les noves demandes (exemples: Ikea, Zara, Google, etc.)

La segona de les reflexions és un simple afirmació prou contundent: "la qualitat en la producció de béns i serveis no és un objectiu, és un requisit".

Per cert, us en deixo la presentació que va utilitzar per fer la conferència.

    

 

Aprofito per recordar que el 19 de març es realitzarà la trobada de cooperació empresarial a Tordera. Totes aquelles empreses que encara no s’hi han afegit, poden fer-ho el web del projecte: www.gettingcontacts.com 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: